Saturday, April 25, 2009

NEW ROMPERS

 
23 April lalu ada J-Card day kat jusco cheras selatan... apalagi shopingla.... balik je kerja ayah culik ibu bawak gi JJ. walaupun ibu masa tu tengah kerja... Sampai je JJ round2la... tapi destinasi utama adalah bahagian baby.... mak aih banyak nyer pakaian murah2... cantik2 pulak tu... so apalagi sebatla rompers ni... ada 2.. satu lagi warna merah... tapi nampak besar sikitkan... he he... saja je beli besar2... senang tahan sampai darjah satu... he he.. tupun kalo asyraf nak pakai lagi... he he..

21.4.09 ISAP JARI LAGI

Itulah hobi asyraf.... dah selalu sangat dah... yelah ngan tangan2 masuk mulut... pastu bila bawak keluar ngan air liur sekali keluar... melejeh-lejeh... abis comot muka.. mujurla ayah asyraf rajin mengelap muka asyraf ngan tisu... barulah kacak sikit muka asyraf... tapi ayah tak kisah sangat... sebab tu tandanya asyraf dah makin membesar.... org kata kalo budak2 isap jari dia jadi pandai.... hmm entahla.... orang kata bukan ayah kata... So moral of the story isapla jari... ni khas untuk budak2 je... jangan mak2 ngan ayah2 budak isap jari pulak... kunun nak tambah pandai... banyak benda lain yang boleh diisap... he he...

KE MELAKA

20 April... ha hari ni asyraf ikut ayah ngan ibu gi melaka... hantar opah.... dia nak pergi umah wan andak sebab oyang ada kat sana... yelah moyang asyraf sakit... sian dia.. makan pun tak lalu sangat... asyraf pun suka sangat borak2 ngan oyang... macam2 asyraf cerita kat oyang... ntahla oyang paham ke tidak... yelah bahasa baby... he he...

MUKO CHENBENG

Chenbeng... ayah pun tak tahula maksud sebebnar perkataan tuh... opah yang bagitahu.... sejak kawin ngan ibu banyak perkataan baru ayah belajar dari opah... exspecially loghat negeri sembilan... tapi tak pasti pulak perkataan ni... bila asyraf buat muka camni opah akan cakap "chenbengnyo muko". So dah bekali kali dicakap maka jadilah chenbeng... So kalo anak korang buat muko camni ekau katolah muko chenbeng... he he... ado banyak laie gambo asyraf yang macam ni... nanti eden upload laie...

BALIK KUALA DIPANG

18 APRIL 2009: Minggu ni turn balik perak pulak.... dah 3 bulan asyaf tak balik perak.. yelah tok chor ngan opah baru jer datang kolumpor... best nyer balik perak.. yelah ramai sepupu asyraf balik KD... anak mak yang n anak mak long... pak su pun balik sama.... mak yang ada bawak burung puyuh 15 ekor... ye ye.. asyraf boleh makan burung puyung masak lemak cili api...


CATATAN DI KD

Nila cik puan besar aka opah.... dia tengah potong buah naga... yum..yumm sedapnyer.... ha kat bawah ni paklong ngan maklong dan sebahagian sepupu asyraf... ibu tgh dukung asyraf...
Kat bwh ni gambar yope farhan, lope jiji dan abg hanif...
Nila yope farhan... dia anak mak yang... tgkla dia isap botol... dia punya putingbotol dah tinggal separuh... dia gigit kot... he he...
Ha.. yang ni pulak kak nisa... dia sebaya ngan asyraf... yela lahir tahun yang sama... dia dah boleh jalan... asyraf belum lagi.. huhu...

MAINAN ASYRAF

Nilah antara mainan asyraf... yelah asyik baring jer.. bosan gak... mainan ni ayah beli kat tesco kajang... biasa lepas menyusu asyraf akan main... selalunya ayah yang akan teman asyraf main sebab dia penat nak dukung asyraf he he... tapi asyraf main tak lama... kejap jer... so ayah kena pikir mainan baru untuk asyraf... kawan2 ada cadangan tak?... asyraf nak suruh ayah beli....

13 APRIL 2009



BALIK JENGKA

11 April 09- Hari ni asyraf ikut ayah ngan ibu balik jengka... yelah dah lama asyraf tak jumpa tok ngan tokwan... sekarang asyraf dah besar sikit n dah boleh cakap... tak sabar nak bual2 ngan tok...

TOK

Ni lah tok asyraf.... tak tahula kenapa panggil tok... tapi tula gelaran dia... asyraf panggil jelah... kalo lelaki panggil tok wan... kat kampung tokla jaga asyraf... ayah ngan ibu dah rilek2 dah... pas tok.. tokwan jaga... pastu mak ndak.. pastu pak teh, pak tam, pak lang, pak cik n pak su... ramainyer bapak sedara asyraf...

STOKIN BARU ASYRAF

Dah ada baju kenala ada stokin.... sarung tangan dah tak pakai sebab kalo dipakaikan banyak pulak semut menghurung... yela.. asyraf dah mula isap jari... kang tetelan pulak sarung tangan tu.. Stokin ni beli kat giant mines... entahla dah bayak stokin asyraf yang dah tak boleh pakai... so beli jelah yang belang2... he he... walaupun nampak pelik warnanya.... tapi asyraf tak pulak cakap tak nak pakai... tapi kalo dia cakap tak nak... tekejut beruk ayah...

BAJU BARU ASYRAF

Sekarang ni dah macam satu habit... asal pergi shoping kompleks jer mesti nak singgah cari baju asyraf... apa yang penting... baju tu cantik pada pandangan mata ayah... pedulikan apa orang nak kata.. baju ni ayah beli kat jusco... baju cap kuda.. he he... sementara asyraf masih baby n tak reti nak berfesyen nih pakaikan jelah baju apa pun... tapi Alhamdulillahla... selera fesyen asyraf sama ngan ayah... tak pernahla dia meragam kalo disarungkan baju apa pun.. kalo tak payah gak... payah2 bolenkan jer...

Sunday, April 5, 2009

ON THE WAY KE RUMAH DANIAL

4 APRIL 09.. Hari ni asyraf nak pergi kerumah kawan asyraf... danial... dia anak kawan ayah asyraf.... asyraf tak pernah tengok dia... dia tua sebulanjer dari asyraf... masa ni ayah tengah tunggu kawan ayah... nak pergi sama-sama.... hari ujan pulak tuh... lama tau asyraf tunggu kawan ayah tu... tulah asyraf takleh tido... nak teman ayah tunggu diaorang...

CARA-CARA MENANGIS