Tuesday, October 6, 2009

JOM MAIN TELINGA AYAH






Aktiviti baru asyraf.... kalo baring jer... mesti dia akan memanjat badan... pastu kuis2 telinga... paling dasat... ditariknya telinga ayah... hadui... memang sakit... tangat jer kecik tapi kuat... tu belum dia punya penampar... huuuu.... tadah jelah... nak dibalas kang... mau terpelanting pulak budak tu.. he he.. apa pun sekarang memang seronok main2 ngan asyraf... main2 nyorok2... main kejar2... tapi asyraf skrg takat mengesot jelah... tak dapat nyer dia kejar ayah... ha ha... sekarang ni jugak dah pandai berlakon... camner ner dia berlakon... nantila ayah cerita k...

LAST BALUT







3 Oktober.... Hari ni bawak asyraf pergi rawatan ngan kak raw mcm biasa... hari ni jugak ayah ngan ibu bawak pulut kuning sebagai tanda syukur pada Allah sebab asyraf asyraf sudah sihat... pulut tu disedekahkan pada kak raw dan rakan2 serawatan... asyraf turut diberi makan pulut tu setelah kak raw membaca doa... semoga Allah sentiasa memelihara Asyraf... amin.... kali ni kak raw tak balut satu badan macam biasa... sebab katanya asyraf dah sihat... cuma dia buat terapi minda jer untuk asyraf... yelah asyraf ni nakal budaknya kata kak raw... so ayah ngan ibu ok jer... balut jerla kak.. janji dia dengar cakap besar nanti.. jadi anak soleh... Tapi cam biasa.. masa mula2 nak balut tuh...menjerit bukan main lagi... sekuat hati betul... pas jer siap kak rawa suap pulut kuning... terus jer diam asyraf... hmmm kuat makan budak.... makanla asyraf.. apa yang penting bagi ayah... asyraf sihat...

JOM MAIN BANTAL










Masa ni asyraf baru bangun tido... mood dia tengah baik... kalau diacah sajer... senyumla dia... ni mainan baru asyraf... main bantal... mainan lain dah tak jalan... yelah... baby cepat jemu... so kenala rotate mainan yang ada.... simpan dulu mainan dia... pastu agak2 dia dah rindu... baru keluarkan satu demi satu... tapi kalo disuruh pilih mainan ngan buku/kertas... asyraf akan pilih kertas... hmmm suka kemain dia ngan kertas... tak kira kertas apa... buku2 dah tak boleh susun kat bawah... buku ayah yang dalam kotak buku tupun diterbalikkannya... pandai pulak budak ni cari buku... nak jadi ulat buku macam ayah dia kot... he he... ulat buku takpa... jangan ulat bulu dah.... baru berbuku ayah kerjakan...

Friday, October 2, 2009

BALIK KE KL




















Hari ni last beraya kat KD.... semua dah balik ke destinasi masing.... arini cik nur join asyraf balik KL... sebab cik nur nak balik sabah... yelah cik nur belajar kat sabah.... sepanjang perjalanan cik nur jadi kamerawoman... banyak gambar asyraf dia snap... apalagi asyraf pun mulala tunjuk aksi... dah besar anak ayah rupanya...

BERBALUT LAGI 26.09.2009




Nila baju raya asyraf... he he... berbelit2.... serban asyraf siap kat dagu lagi... hari ni ayah dan ibu bawak asyraf jumpa kak raw macam biasa... gerak dari KL pukul 3pagi... yelah nak kejar no satu... walaupun masih dalam mood raya... orang yang nak rawatan memang banyak... so kenala q... tapi kalini asyraf dapat no1... thanks to pak ngah sebab tlg register untuk asyraf...

DI RNR JEJANTAS SUNGAI BULOH