Monday, March 29, 2010

Muzium Mamalia

Nak pergi zoo jauhla plak... nun di ulu kelang sana... so kita pergi dekat sini... muzium mamalia.. kat presint diplomatik.. free jer masuk... macam2 binatang ada.... gajah, rimau, cipan, rusa, segala mamalia la ada... siap ikan paus tu... tak caya... jom layan gambar kat bawah...

Kita mulakan dengan Cik cipan yang begitu pemalu... diam jer dia... first time tgk cipan depan mata... walaupun binatang ni tak idup a.k.a diawet... tapi tetap nampak real..

Kyusuk tul asyraf tgk tupai... kalau la dia dapat pegang abisla... arwah sekali lagi tupai tu.. he he.. ntah apa bermain kat fikiran si kecil ni?

Rusa dan adik beradiknya... bolehla tgk dekat-dekat.. tak lari pun binatang ni... yelah cik semah... dah awet tuh... kalo tak mau lintang pukang rusa tu lari tgk aku.. kyusyuk tul si kecil nengok... binatang apa asyraf? rusa... binatang apa? rusa... binatang apa? rusa la ayah... time ni leh ajar si kecil kenal2 binatang... ala2 dah macam pakar vaterinar plak ayah... siap cerita pasal haiwan ni jenis herbivor tu..

Nila gambar ikan paus tu, tulang jer pun.. tapi memang tulang betulla... besar gedabak.. si kecil pun telopong tgk tetulang tuh..

Nama hewan ni asyraf tau sebut... bahasa diala.. beruang disebut buah... orait la tu... janji ada bunyi he he..

No comments:

Post a Comment