Friday, January 28, 2011

Kisah Birthday

Happy birthday to you... happy birthday to you... happy birthday to you.. happy birthday to you.. hmm sedap tak sore aku? sedap??...... konpius aku camner korang dengar.. magic tul.. alkisah kali nih menyambut birthday asyraf yang kedua tahun... alhamdulillah Allah lanjutkan usia dirimu hingga kini... terima kasih Allah kerana nikmat kurnia-Mu ini... sesungguhnya hamba-Mu ini mengharapkan yang terbaik dari-Mu.. kurniakanlah kebahagian kepada kami didunia dan di akhirat... Amin...
Terima kasih diucapkan pada Pak Long sekeluarga kerana menghadiahi Asyraf hadiah ini.. tengok sajalah muka excited si kecil nih... ditambah pulak keexcitedan ibu dan ayah... apalah agaknya pak long kasik...
Abang affan jugak excited.... tarrra... hadiahnya adalah SUPER FOOTBALL... tak mengerlip mata asyraf menengok hadiah tuh.. set bola sepak... siap ngan gol2 dia...
Apalagi... kasi pose sikit asyraf... pose... one more time... pose... that it.... gambar ditangkap oleh ayah dengan kamera mahal ni... mahal ke? kat pasar malam belambak.. timbang kilo lagi..... he he... Akhir kata.. terima kasih pak long sekeluarga... every year asyraf dapat hadiah.. pasni bleh la ayah train asyraf jadi pemain bola sepak handalan... semua silibus dan sklill nak main bola ada kat astro supersport.. tekan jer... macam-macam ada..

Thursday, January 20, 2011

Mimik Muka Lagi



Salam semua... kali ni jumpa cara mudah nak upload gambar... tak yah nak upload satu².... leh gerak² lagi... cubalah kat sini

Tuesday, January 18, 2011

Kisah Lif

Alkisah... maka tersebutlah kisah.... sang kancil dan kura-kura telah berlumba lari... apa kes kedua binatang ni ngan ini punya cerita? tak der kesnyer... mukadimahla konon²nyer...
Kenapa asyraf suka masuk lif?... turun naik... naik turun... sebabnyer........ asyraf masih budak² la kak saripah noli syed jalil sood kassim oi... asal keluar rumah jer... dia mesti berlari anak2... ala² kanak² riang menuju ke lif.... sementara menuggu lif sampai... biasala... kerojer kanak² dia... tekan² punat lif... lari ke lif 1... lari ke lif dua.... happy kemain... yelah kak saripah noli syed jalil sood kassim oi... sukela... pasal ayah dia nak bawak jenjalan makan angin sambil melihat keindahan alam buana....
Masuk jer lif.... adalah kisah lain plak... kalo ada jer org lain dalam lif tuh dialah kanak² paling sopan dan penuh kesusilaan dalam dunia... punya pemalu a.ka belakon jer tuh.... pas jer org asing itu keluar dia akan sebuk² meninjau... macamla kenal pak mail tuh... tapi apa yang pasti masa dalam lif tu dia akan tekan semua punat tingkat lif.. setakat ni sampai paras 1 hingga tujuh jelah... tu pun sebab nombor tu dok sebelah menyebelah... kalo ditekan no 14 tuh... mesti pak mail yang baru keluar tadi tekan... bila asyraf tekan jer nombor² tu.. dia mesti pandang ayah ngan ibu... nak tunjuk best la tuh.... layan jelah... kang kecik ati plak... eiii pandainya.... puji... jangan tak puji... sebabnyer... pujian itu akan membuatkan anak kita rasa dihargai... tak gitu pak mail yang baru keluar lif tadi? Tapi yang tak boleh blah tentang kisah nih adalah... tgk jelah gamabar kat bawah...










Abis kotor baju.... baru jer pakai tadi... dah dibuat mcm kat umah plak... tu baru dia main kereta... kalo main bola... huh... siap golek² ala khairul fahmi che mat... ko kenal? ntah...

P/s: cuba teka ada berapa banyak tanda ( ² ) atau kata mudahnyer ganda dua dlm entry nih... kira²... jangan tak kira... hadiahnya... leh naik keretapi kat bwh nih.... :)

Tuesday, January 11, 2011

Siapakah Yang Seksi Itu?

Amboi seksinya.... siap nampak suar dalam versi renda-renda.. cuba teka siapa? Siapa yang tak tahu angkat kaki kiri sekrang... hmm ada jugak yang angkat tu... he he... cer teka cepat....

----
-
-----
-
-------------
-
--
-----------------
-----------
---------------
-
--
-------
----------------
-------
-






Cak... bol la bol

Monday, January 3, 2011

SELAMAT TAHUN BARU 2011


Selamat tahun baru semua.. Alhamdulillah syukur pada Allah yang esa atas segala nikmat-Nya... Tahun ini merupakan tahun ke-4 blog ini beroperasi... bermula kisah asyraf masih dalam perut ibu sampaila kini... sepanjang tempoh ini banyak kisah yang telah berlaku... itulah kisah yang telah ditetapkan-Nya... kita sebagai hambanya terimalah dengan redha.. kerana Allah tahu apa yang terbaik untuk kita... jika kita diberi kesenangan hendaklah sentiasa bersyukur dengan nikmat-Nya... jika ditimpa musibah... haruslah tabah dan sabar menghadapinya...

Bercakap tentang tahu baru... masing2 memasang azam baru... apa azam anda tahu ini? AA nak jadi ayah yang baik untuk asyraf dan suami yang baik untuk ibu... kenapa? selama ni tak baik ker? la kena explain ker? takder masa der nak explain... apa yang penting... ekau pokok kek kau.. den pokok kek den... Selamat tahun baru semuo...