Tuesday, June 7, 2011

Tenom Kopitiam

Kita promosi sikit kedai makan nih...  masa kat sabah ari tu kitaorng punyer pemandu pelancong yang betul2 punyer nama Samsul bawak kitaorg makan kat sini... nak tahu kat mana korang leh check kat SINI Walaupun ader tulih kopi kat signboard dia... kita org takdernyer oder kopi.. tetengah hari yang begitu panas sekali... tak sanggup rasanya nak oder Kopi... oder Tiam ok kot... tu pun kalo ada jual...
 Ni sebahagian menunyer.. boleh tahan gak rege dia... tapi rasanya korang pun tahukan... biasalah kalo disemenanjung rega lain... sabah sarawak rege lagi... sebabnya kebanyakkan barang angkut dari semenanjung.. yeker... leh caya ker... Apa yang pasti tu bukanla sebab yang membolehkan rege dia macam nih... sebabnya adalah...
 Korang tengokla afan makan apa... nasik goreng pataya dia membumbung.. pinggan dahla bagak.. tapi habis gak budak ni makan... awok oder nasik goreng lalap... memang lelapla nunggu... hehe.. tapi apapun kalo makan kat sabah korang kena oder seaput... org cakap seaput kat sabah ni murah.. dah tak paham pulak ko sarip... seafood ok... bukat siput...
Ni menu ibu asyraf order.. apa kejadah ntah nama menu dia... kena tanya tokey ni.. tapi sedapla jugak.. mungkin sebab kepelikan namanya... Asyraf makan apa? dia makan apa yang ibu makanla... tapi lebih minum dari makn... layan jelah...








Saturday, June 4, 2011

Jom Cuti-cuti ke Sabah

"Amboi lama tul asyraf kat bukit freser... tak turun-turun ke?" rungut kak bedah.. lama tul tak dengar citer dia... Sian kak bedah... mahap jelah kak bedah... tukang cerita ni sibuk kemain.. bukan memain sibuk kemain... Sabah!!!.. hmmm tak terlintas pun dipikiran mau ke sana bah.. kalo bukan kerana En Norahalope dan Pn Norahayong... memang idokler awok pergi kesane... disebabkan diuruskan dengan jayanya awok pun join jer ler.. ramai ler kaum kerabat yang ngejoinkan diri termasuklah atok, opah, pak su, lope jijie, abg afan, kakak nisa..
Mencabor betulla nak ke Sabah ni.. sebelum suboh dah ader kat epot.. mike bayangkanler.. pukul beraper bangunyer... asyraf pun dipaksa bangun.. idokler mandi... basuh muker jer... tapi kalo paksunyer yang idok mandi? mike pikior ler sendiri... he he.. Belepas jam 7 sesampai 9.30... tiba kat epot KK adaler pulok budok pempuan.. dok ngenen ngan group kitaorang... siap bawak beg bagai.. tudung yang dia pakai siap ada gula2 M&M.. siap belengkor tasbih kat tudung dia... alim betul... Mekeme semua mesti pikior orang gilerkan... Ko ni meon.. cer istigfar cer istigfar.. ngaper dispekulasi sedemikian ghuper.. sian budok pempuan tuh.. Tetiba budok tu terus menerpa ke atok ngan opah... siap cium tangan bagai.. peluk-peluk lagi... La kamu ker Nur... ingat saper... mekemer kenal ke Nur.. Nur tula mak sedara Asyraf... panggilan glamer.. Cik Nur Syuk Pangit... Presiden KOKUT Semalaysia... Actually Cik Nur ni belajar kat UMS... so kira bermusabablah nak datang sabah ni.. kalo idok.. tak sesampainyer awok ke sabah... Kira dapatla kitaorg pemandu pelancong pree... tapi kena belanja dia ler.. makan tanggung berak cangkung.. kira 5 hari jugak ler disabah..
 
Cer teker Mail... per nama bangunan ni.. kalo betul.... miker pergi makan kat tenom kopi... lepas makan miker bayor... awok tak belanjer yer... he he..

Ketemu di edisi berikutnyer....