Saturday, June 4, 2011

Jom Cuti-cuti ke Sabah

"Amboi lama tul asyraf kat bukit freser... tak turun-turun ke?" rungut kak bedah.. lama tul tak dengar citer dia... Sian kak bedah... mahap jelah kak bedah... tukang cerita ni sibuk kemain.. bukan memain sibuk kemain... Sabah!!!.. hmmm tak terlintas pun dipikiran mau ke sana bah.. kalo bukan kerana En Norahalope dan Pn Norahayong... memang idokler awok pergi kesane... disebabkan diuruskan dengan jayanya awok pun join jer ler.. ramai ler kaum kerabat yang ngejoinkan diri termasuklah atok, opah, pak su, lope jijie, abg afan, kakak nisa..
Mencabor betulla nak ke Sabah ni.. sebelum suboh dah ader kat epot.. mike bayangkanler.. pukul beraper bangunyer... asyraf pun dipaksa bangun.. idokler mandi... basuh muker jer... tapi kalo paksunyer yang idok mandi? mike pikior ler sendiri... he he.. Belepas jam 7 sesampai 9.30... tiba kat epot KK adaler pulok budok pempuan.. dok ngenen ngan group kitaorang... siap bawak beg bagai.. tudung yang dia pakai siap ada gula2 M&M.. siap belengkor tasbih kat tudung dia... alim betul... Mekeme semua mesti pikior orang gilerkan... Ko ni meon.. cer istigfar cer istigfar.. ngaper dispekulasi sedemikian ghuper.. sian budok pempuan tuh.. Tetiba budok tu terus menerpa ke atok ngan opah... siap cium tangan bagai.. peluk-peluk lagi... La kamu ker Nur... ingat saper... mekemer kenal ke Nur.. Nur tula mak sedara Asyraf... panggilan glamer.. Cik Nur Syuk Pangit... Presiden KOKUT Semalaysia... Actually Cik Nur ni belajar kat UMS... so kira bermusabablah nak datang sabah ni.. kalo idok.. tak sesampainyer awok ke sabah... Kira dapatla kitaorg pemandu pelancong pree... tapi kena belanja dia ler.. makan tanggung berak cangkung.. kira 5 hari jugak ler disabah..
 
Cer teker Mail... per nama bangunan ni.. kalo betul.... miker pergi makan kat tenom kopi... lepas makan miker bayor... awok tak belanjer yer... he he..

Ketemu di edisi berikutnyer....

No comments:

Post a Comment