Tuesday, June 7, 2011

Tenom Kopitiam

Kita promosi sikit kedai makan nih...  masa kat sabah ari tu kitaorng punyer pemandu pelancong yang betul2 punyer nama Samsul bawak kitaorg makan kat sini... nak tahu kat mana korang leh check kat SINI Walaupun ader tulih kopi kat signboard dia... kita org takdernyer oder kopi.. tetengah hari yang begitu panas sekali... tak sanggup rasanya nak oder Kopi... oder Tiam ok kot... tu pun kalo ada jual...
 Ni sebahagian menunyer.. boleh tahan gak rege dia... tapi rasanya korang pun tahukan... biasalah kalo disemenanjung rega lain... sabah sarawak rege lagi... sebabnya kebanyakkan barang angkut dari semenanjung.. yeker... leh caya ker... Apa yang pasti tu bukanla sebab yang membolehkan rege dia macam nih... sebabnya adalah...
 Korang tengokla afan makan apa... nasik goreng pataya dia membumbung.. pinggan dahla bagak.. tapi habis gak budak ni makan... awok oder nasik goreng lalap... memang lelapla nunggu... hehe.. tapi apapun kalo makan kat sabah korang kena oder seaput... org cakap seaput kat sabah ni murah.. dah tak paham pulak ko sarip... seafood ok... bukat siput...
Ni menu ibu asyraf order.. apa kejadah ntah nama menu dia... kena tanya tokey ni.. tapi sedapla jugak.. mungkin sebab kepelikan namanya... Asyraf makan apa? dia makan apa yang ibu makanla... tapi lebih minum dari makn... layan jelah...








No comments:

Post a Comment