Monday, October 10, 2011

Cuti-cuti Morib

Tahukah anda Morib tu berasal dari selangor? Tak percaya... tanya Kuala Langat sebab morib terletak dalam daerah tersebut.. kira-kira 8 Km dari pekan Banting... Kat mana pulak banting tu? Tanya cik Kay sebab dia dari banting... Siapa cik kay? Kalau anda yang membaca ini cik kay.. maka anda tahu siapa anda... Wokeh cukupla pasal sejarah morib nih.... Sejarah ker?

Actually, pada cuti yang lepas kami sekeluarga 3 beranank berangkat ke Morib. Tak pernah terpikir nak ke morib.. yelah apa ada kat sana.. lagipun bukannyer tahu sangat jalan belah2 sana... kalo sesat guane demo... tapi sebab demo loni tak supo mulo... dengan adanya google maps.. maka sampai jugak kat rumah kak limah di morib..

Cantikkan rumah kak limah... semi-D tuh... wah kelas ko limah... walaupun rumah kayu tapi dalamnyer.. kalah umah ko peah... lantai ceramic world tuh... dalam fully furnish.. siap 2 bilik tido 2 bilik mandi..dengan bayaran tak sampai rm50 maka dapatla menyewa umah kak limah ni selama semalam.... Tambah kelas umah kak limah ni... tepi pantai....

Si tecik sedang menunjukkan tanda peace.. cuma cam pelik jer peace dia... trend baru kalo nak amek gambar.. siap bawak beg sekulah...

Korang negokla pantai dia... kemain luas... dah macam padang jarak padang terkukur... jenuh cari mana lautnya... untuk makluman masa ni tengah air surut... hebatkan Allah punya kuasa... boleh dikeringkan air sampai mcm tuh skali.. Kalo ikut pantai yang ada tak sampai 3m dari air pasang perbani.. begitulah hebat ciptaan-Nya.
Nak mandi laut confirm tak bleh... yelah lautnya nunnnn.. di selat melaka.. mau mandi peluh jer kalo nak kesana... so apa aktibiti yang bleh dibuat... layan frisbee fire flyz la jawabnya... memang syiok... dan juga membina istana pasir kunun2.... Esoknya masa air pasang barula dapat mandi laut... masin tul air dia... ko ingat air laut tu tawar ke maarof... Apapun terima kasihla kak limah sebab bagi menginap kat umah ko... untuk tempahan korang bolehla kontek kak limah di:

Rumah peranginan persekutuan morib
KM48,
Jalan Morib,
42700 Banting,
Selangor

Tel: 03-31982108

Penyelia:
Puan Hasnah binti Hasan (03-31982108)
(untuk makluman tambahan.. kak limah tu bukan rakan sekerja kak hasnah... harap maklum)

harga bilik pun amat berpatutan...
Jenis Bilik Kadar (Semalam)
Banglo 3 Bilik RM 60.00
Berkembar 2 Bilik RM 50.00
Dewan Serbaguna RM 50.00

Kena jumpa tugu baru samapi... selagi tak jumpa bukanla tempatnya..
Semasa perjalanan balik kita orang terserempak ngan kedai emas... serius banyak emas... silau bijik mata.. nama pun kedai emas.. tapi kedai ni lain dari yang lain... serius cakap memang ada bau...

Thursday, October 6, 2011

Kisah Troli


Rumah ko ada troli bedah? Tak der? Ha ko rembat jer kat seshoping komplek... Pak Kasim tuh selamber dia hambik troli tuh... kekonon shoping... sampai umah dia usung troli tuh.. mentang umah dia depan seshoping komplek tuh... Itu realiti org skrang yang awok selalu nampak... entoh ler yop... nak dibuat mender ngan troli tuh... macamla leh buat stroller... mungkin jugak semahkan... budak2 skrangkan makin berat.. nak dukung dah malas.. pakai tukan mudah... masukkan sekali budak tu ngan mainan dia... biar dia duduk diam dlam tuh... tu pun kalo bdk tu nak dudok diam... kalo tak? mau ngan ko ko skali masuk troli tu main masak2 ngan dia...

Tapi kisah diatas tiada kena mengena ngan diri awok... pasal awok udoh membeli sebuah troli yang cukup cantik dan elegent...warene merah... umang aih.. memang vogue.. regenyer pun umang aihh.. memang umang-umang murohnyer... beli satu dapat satu... Tujuan asei awok belinyer sebab untok memudahkan awok ngangkat barang bila balik dari sopeng... yelah joe... wa duduk umah bertingkat-tingkat... kalah mangkuk tingkat taperwear yang ada 4 tingkat tu... kak idah ada jual mangkuk tuh.. Jadi dengan adanya troli ini akan memudahkan sikit sebanyak tenaga yang akan digunakan bagi proses pengangkatan barang2 sopen..

Namun fungsi itu hanya boleh diterima oleh kita2 orang dewasa ini... Tapi lain pula difikirkan oleh Asyraf...
Budak didalam troli di atas adalah Asyraf yer tuan-tuan... bukannya barang shoping atau sejenis bahan masakan yang boleh dimasak lemak cili padi telor itik.. Itulah kegunaan lain yang difikirkan oleh asyraf.. sebab malas nak jalan punya pasal dan juga ayah dia malas nak dukung.. maka troli ini memainkan peranannya dengan begitu bergaya sekali... selain daripada itu, troli ini berfungsi seperti berikut..
Jadi tempat simpan mainan budak tecik ini... memang kretip tolla... mudah dia nak usung kesana sini... bila diusung kesana-sini abis kita dilanggarnya... bukannyer nak kasi hon dulu... "tepi ikit.. tepi ikit" tulah bunyi hon dia... Tapi awok sekejap jer bagi dia main troli ni... kang abeh rusak... jenoh awok sorok dalam setor... tapi tahu pulok dier carinyer... hmmm.. very der clever... "oli... oli... oli la... mane"... ayat yang sering diutarakannya... "Carik sindri" bilang ayah tegas. Tapi bila dia dah meraung.. kena jugakla bagi... kalo tak mau dia cakap " Tak mo kawan asyap"... Sekian Alkisahnyer..

Kembali Nanti!

Wednesday, October 5, 2011

Selamat Hari Raya

Salam semua.. kepada pengunjung setia blog nih... ada ker yang masih setia walaupun dah bersawang blog nih tidak berhupdate... sempena dah menyambut raya sebulan yang lepas... ana nak mintak mahap pada ante-ante semua jika ada salah dan silap sepanjang perkenalan ini.. nak buat open house pun macam dah tak relevan... kang korang kata open house depavali.. yelah en. prakash dah nak selebrate raya dia pun... So tunggu raya haji.. kot2 dapat daging korban pree... bleh gak direndangkan... ko ni mail.. asal nak pree jer... ko tuh bila nak korbannye... kalo dah berezi lebih sikit tu korbankanla.. skrang kan dah ada ezy korban.. cam iklan kat ikim.fm tuh...

Abon ckp : internet abg haji ada lagi.
Abg hj pulak : Ada. Kenapa?
Abon ckp balik: Ingatkan dah kena potong. Kalo cam tu layari saje http://www.ezqurban.org/

Ha tujelah nak iklan pun... sekarang nipun kan dah nak masuk musim haji... haji haji haji mustafa pun nak gi haji lagi.. mau serban pat lapis dia pakai balik haji kang.. kepada rakan ana yang pergi haji tahun ni ana ucapkan semuga mendapat haji yang mabrur.. Amin...

Kembali Nanti!