Thursday, October 6, 2011

Kisah Troli


Rumah ko ada troli bedah? Tak der? Ha ko rembat jer kat seshoping komplek... Pak Kasim tuh selamber dia hambik troli tuh... kekonon shoping... sampai umah dia usung troli tuh.. mentang umah dia depan seshoping komplek tuh... Itu realiti org skrang yang awok selalu nampak... entoh ler yop... nak dibuat mender ngan troli tuh... macamla leh buat stroller... mungkin jugak semahkan... budak2 skrangkan makin berat.. nak dukung dah malas.. pakai tukan mudah... masukkan sekali budak tu ngan mainan dia... biar dia duduk diam dlam tuh... tu pun kalo bdk tu nak dudok diam... kalo tak? mau ngan ko ko skali masuk troli tu main masak2 ngan dia...

Tapi kisah diatas tiada kena mengena ngan diri awok... pasal awok udoh membeli sebuah troli yang cukup cantik dan elegent...warene merah... umang aih.. memang vogue.. regenyer pun umang aihh.. memang umang-umang murohnyer... beli satu dapat satu... Tujuan asei awok belinyer sebab untok memudahkan awok ngangkat barang bila balik dari sopeng... yelah joe... wa duduk umah bertingkat-tingkat... kalah mangkuk tingkat taperwear yang ada 4 tingkat tu... kak idah ada jual mangkuk tuh.. Jadi dengan adanya troli ini akan memudahkan sikit sebanyak tenaga yang akan digunakan bagi proses pengangkatan barang2 sopen..

Namun fungsi itu hanya boleh diterima oleh kita2 orang dewasa ini... Tapi lain pula difikirkan oleh Asyraf...
Budak didalam troli di atas adalah Asyraf yer tuan-tuan... bukannya barang shoping atau sejenis bahan masakan yang boleh dimasak lemak cili padi telor itik.. Itulah kegunaan lain yang difikirkan oleh asyraf.. sebab malas nak jalan punya pasal dan juga ayah dia malas nak dukung.. maka troli ini memainkan peranannya dengan begitu bergaya sekali... selain daripada itu, troli ini berfungsi seperti berikut..
Jadi tempat simpan mainan budak tecik ini... memang kretip tolla... mudah dia nak usung kesana sini... bila diusung kesana-sini abis kita dilanggarnya... bukannyer nak kasi hon dulu... "tepi ikit.. tepi ikit" tulah bunyi hon dia... Tapi awok sekejap jer bagi dia main troli ni... kang abeh rusak... jenoh awok sorok dalam setor... tapi tahu pulok dier carinyer... hmmm.. very der clever... "oli... oli... oli la... mane"... ayat yang sering diutarakannya... "Carik sindri" bilang ayah tegas. Tapi bila dia dah meraung.. kena jugakla bagi... kalo tak mau dia cakap " Tak mo kawan asyap"... Sekian Alkisahnyer..

Kembali Nanti!

1 comment:

  1. dah bosar la asyraf...makin encem laa....nanti kawan dengan iris tauu...heheheh

    ReplyDelete